Veelgestelde Vragen
Vragen over bestellen
Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?
Na het afrekenen ontvang je direct een bevestiging per e-mail. Geen mailtje ontvangen? Check je spam of neem contact met ons op. We helpen je graag!
Zijn jullie lid van een webwinkel keurmerk?
Jazeker! Bij ons shop je altijd met een vrolijk gevoel want we zijn lid van WebwinkelKeur. Dat betekent dat je bij ons veilig kunt winkelen en eerlijke koper reviews kunt lezen, zo staan we voor betrouwbaarheid, transparantie en topservice!
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
We gaan zo snel mogelijk aan de slag met je bestelling. Daarom lukt wijzigen of annuleren soms niet meer. Twijfel je? Stuur ons voor de zekerheid (zo snel mogelijk) een mailtje!
Ik heb geen bevestigingsmail gekregen. Wat nu?
Oei! Staat het misschien in je ongewenste mail/spam? Zo niet, stuur ons even een mailtje met je naam en bestelgegevens, dan zoeken we het gelijk voor je uit.
Kan ik een bestelling plaatsen zonder account?
Ja hoor! Je kunt gewoon als gast afrekenen. Met een account gaat het wel nét wat sneller en kun je bestellingen makkelijk terugvinden.
Hoe weet ik of een product op voorraad is?
Als je het kunt toevoegen aan je winkelmandje, is het op voorraad! Is het uitverkocht? Dan geven we dat duidelijk aan op de productpagina. Soms komt er nog een nieuwe voorraad aan, schrijf je dan alvast in voor een notificatie. Zo krijg je als eerste een seintje als het product weer op voorraad is.
Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst. Wat kan ik doen?
Geen zorgen! Stuur ons zo snel mogelijk een mailtje. Als je bestelling nog niet is ingepakt, kunnen we hem nog onderscheppen :)
Hoe werkt het bestellen van een cadeaubon?
Je kunt onze cadeaubonnen bestellen via de webshop. Cadeaubonnen worden digitaal verstuurd. Leuk om te geven én te krijgen.
Vragen over verzending & levering
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
We doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk bij jou te krijgen! Meestal duurt dit ongeveer drie werkdagen, bij schorten met een naam duurt het ongeveer twee dagen langer. Zodra de chauffeur je pakket bij ons opgehaald heeft, ontvang je een track & trace-code.
Wat zijn de verzendkosten?
In Nederland bij levering op een afhaalpunt zijn de kosten €5,45 en aan huis geleverd zijn de kosten €5,95.
In België bij levering op een afhaalpunt zijn de kosten €8,50 en aan huis geleverd zijn de kosten €9,50. Wist je dat je geen verzendkosten betaalt bij een bestelling vanaf € 110?
Met welke bezorgdienst werken jullie?
We werken samen met PostNL en DPD. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een mail met een tracking link van de vervoerder, zodat je direct weet wanneer je jouw pakketje kunt verwachten.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Zeker weten! Tijdens het afrekenen kun je een ander afleveradres invullen. Handig als je iemand wilt verrassen!
Kan ik mijn pakket ook ophalen?
Natuurlijk, je kunt ervoor kiezen je pakket op te halen bij een afhaalpunt.
Wat als ik niet thuis ben bij de bezorging?
Geen probleem! Via je track & trace-link kun je een nieuw moment kiezen of je pakket ophalen bij een afhaalpunt in de buurt.
Mijn pakketje is vertraagd. Wat nu?
Dat is vervelend! Check eerst de track & trace-link. Blijft je pakketje te lang weg? Neem dan contact met ons op. We zoeken het graag voor je uit!
Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat moet ik doen?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Neem direct contact met ons op, dan zorgen we dat het goed komt!
Vragen over betalen
Welke betaalmethodes accepteren jullie?
Bij Vrolijke Vriendin kun je makkelijk en veilig betalen met: iDEAL, Bancontact, Klarna (achteraf betalen) en Vrolijke Vriendin cadeaubonnen.
Is betalen bij jullie veilig?
Zeker weten! Onze webshop is goed beveiligd en je betaling verloopt via een veilige betaalomgeving. Geen zorgen, jouw gegevens zijn bij ons in goede handen.
Kan ik achteraf betalen?
Ja hoor! Met Klarna kun je achteraf betalen. Je ontvangt dan eerst je bestelling, en daarna pas de betaalinstructies van Klarna.
Mijn betaling is mislukt. Wat nu?
Dat kan gebeuren. Probeer het nog eens of gebruik een andere betaalmethode. Lukt het nog steeds niet? Bel of e-mail ons even, we helpen je graag!
Hoe werkt het betalen met een cadeaubon?
Heb je een Vrolijk eVriendin cadeaubon? Lucky you! Je kunt de code invullen in je winkelmandje of tijdens het afrekenen. Is het cadeaubedrag op de bon niet voldoende voor de hele bestelling? Dan kun je de rest gewoon bijbetalen.
Ik heb betaald maar geen bevestiging ontvangen. Wat nu?
Check eerst even je spamfolder (soms zijn mailtjes net iets te enthousiast gefilterd). Niets gevonden? Neem dan contact met ons op, dan zoeken we het snel voor je uit!
Kan ik ook met een buitenlandse rekening betalen?
Ja hoor! Zolang je een van onze betaalmethodes kunt gebruiken, maakt het niet uit waar je bank gevestigd is.
Vragen over ruilen, retourneren en annuleren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ja hoor, je hebt het recht je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder reden te
annuleren. Je hoeft ons hiervoor alleen een e-mail te sturen (info@vrolijkevriendin.nl). Hierna heb je nog eens 14 dagen de tijd om je pakket op te sturen, de kosten voor het terugzenden betaal je zelf. Zodra wij je melding ontvangen hebben krijg je binnen 14 werkdagen het verschuldigde orderbedrag (inclusief verzendkosten) terug, als we je retour intussen in goede staat ontvangen hebben. Pak je bestelling alsjeblieft met zorg uit- en in, want beschadigingen kunnen de waarde van het product beïnvloeden en bij schade kunnen we een waardevermindering in rekening brengen bij je retour en dat zou
jammer zijn. Het retourformulier: download het formulier. Het retour adres: Vrolijke Vriendin, Ruinerdijk 20, 7964KW in Ansen.
Hoe stuur ik iets retour?
Simpel! Verpak het artikel weer netjes en stuur het naar ons terug met het retourformulier in het pakket. Zo kunnen we gelijk zien van wie de retour is.
Moet ik betalen voor retourneren?
Ja! Retourkosten zijn voor jou rekening en we vragen je om bewust te shoppen.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Zodra we je melding hebben ontvangen, storten we het bedrag binnen 14 werkdagen terug op je rekening, als je retour inmiddels in goede staat is aangekomen.
Kan ik een artikel ruilen?
Jazeker! Stuur het artikel gewoon retour en plaats zelf een nieuwe bestelling. Zo gaat het het snelst!
Mijn product is beschadigd aangekomen. Wat nu?
Oei, dat is niet de bedoeling! Stuur ons binnen 48 uur na ontvangst even een mailtje met een foto van het probleem, dan zorgen we voor een passende oplossing.
Mag ik alles terugsturen?
Bijna alles! De gepersonaliseerde schorten hebben we speciaal voor jou gemaakt en kunnen daarom niet geretourneerd worden 🩷
Gewoon een vraag
Jammer maar ik heb een klacht
Is het item niet helemaal wat je had verwacht? Mail ons een foto van het probleem en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om een goede oplossing te vinden. Mocht je niet tevreden zijn met de oplossing dan kun je het geschil voor bemiddeling aanmelden bij WebwinkelKeur. Maar wij gaan ervan uit dat we er samen uitkomen.
Ik wil jullie een compliment geven!
Daar worden we vrolijk van! We vinden het altijd leuk als je een review achterlaat via Webwinkelkeur! Een berichtje op de socials vinden we ook heel gezellig. We delen alle reviews iedere week met het hele team!
Staat je vraag er niet tussen?
Let's talk! Onze klantenservice is maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 uur tot 17:00 om al jouw vragen te beantwoorden.
📞: +31 (0) 522 785616
✉️: info@vrolijkevriendin.nl
